Rozpoczynamy realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego CUMULUS, którego celem jest rozwijanie i promowanie samorządności uczniowskiej i szkolnej demokracji. Projekty w ramach SBO CUMULUS finansowane będą z budżetu miasta
Mieliśmy zaszczyt gościć niezwykłego człowieka - pana Mariana Turskiego polskiego historyka, dziennikarza i działacza społecznego. Z uwagą wysłuchaliśmy opowieści o spełnianiu marzeń, o dźwiękach, obrazach i wartościach. I o tym, jak zachować człowieczeństwo.
Uroczysta gala, na której rozdano stypendia, nagrody i listy gratulacyjne uczniom, nauczycielom i dyrektorom odbyła się 18.09.2023 r. w Suwalskim Ośrodku Kultury. Od 2016 r. funkcjonuje Program wspierania rozwoju uczniów zdolnych „Zdolny Suwalczanin”. Stypendia i nagrody przyznano 87 uczniom. Uczniowie nagrodzeni z naszej szkoły to: Szymon Cimochowski z klasy IVA za osiągnięcia w Olimpiadzie o Diamentowy Indeks AGH. Opiekun: Leszek Harasimowicz. Gabriela Wiszniewska z klasy 3B za osiągnięcia w Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej. Opiekun: Barbara Okrój. Serdeczne gratulacje!
Miło jest nam poinformować, że oficjalną stronę internetową imprezy Odlotowe Suwałki Air Show 2023 - odlotowesuwalki.pl , przygotowali uczniowie klasy 3A: Oskar Żuryński, Łukasz Krajewski, Jakub Osypiuk. Serdeczne gratulacje!
W mojej małej okolicy: Za nami rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego i wręczenie nagród. Wszystkie nagrodzone i wyróżnione prace uczestników konkursu zostaną zaprezentowane na wystawie w Sejnach - podczas zbiorowej wystawy suwalskich fotografików, która odbędzie się latem 2023 roku..
W dniu 14.09.2023 r. wręczono nagrody laureatom konkursu, który odbywał się na platformie Tik Tok pod tytułem #pogodnesuwałkisegreguja ! I miejsce otrzymała Agnieszka Cieślukowska z klasy 3C. Serdeczne gratulacje!
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Wszystkich miłośników wykorzystania technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej zapraszamy do wzięcia udziału w XXII Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej "PLAMKA '24". Regulamin Konkursu
Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego FOX organizowanym pod patronatem Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Konkurs pomyślany jest jako forma intelektualnej zabawy językowej i polega na rozwiązaniu jednorazowego testu złożonego z zadań wielokrotnego wyboru.
Miło jest nam poinformować, że Patryk Barszczewski 2c, Julia Kruszyłowicz 2c, Oskar Żuryński 2a wzięli udział w warsztatach filmowych Fundacji Bardzo Dziki Wschód.

 

Projekt "CLICK AND CLIL"

Sprawozdanie z wyjazdu na Maltę

Od 17 do 28 czerwca 2019 uczestniczyłem w kursie metodycznym w ramach projektu Erasmus Plus. Kurs-“CLIL Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL” - zorganizowany był na Malcie w mieście St. Julian’s przez szkołę Executive Training Institute (ETI). Wyjazd ten pozwolił mi nie tylko doskonalić warsztat metodyczny, ale również użycie języka angielskiego w środowisku innym niż klasa szkolna. Poza możliwością poznania metodyki nauczania oraz nowoczesnych form pracy w nauczaniu przedmiotu w języku angielskim, udział w kursie był też okazją do wymiany doświadczeń, poglądów oraz stosowanych form pracy z innymi uczestnikami. Podczas zajęć miałem możliwość współpracować z nauczycielami z Włoch, Francji, Hiszpanii, Grecji oraz Niemiec. Cała szkoła skupia na zajęciach uczestników z wielu krajów, co daje ogromne możliwości zarówno na zajęciach, jak i w czasie przerw na poznanie różnic kulturowych, zwyczajów oraz codziennego życia w danym kraju. Zajęcia odbywały się od godziny 9.00 do 14.30 z dwoma przerwami: 20-sto i 40-sto minutową. Popołudnia mieliśmy wolne, więc spędzałem je na zwiedzaniu innych miast takich jak Valetta, Mdina, Birgu czy Rabat. Pozwoliło mi to ćwiczyć język angielski w różnych sytuacjach, a także poznać kulturę, architekturę i niesamowitą historię Malty.

Część metodyczna kursu skupiała się na zasadach, metodach i formach pracy CLIL, które możemy stosować podczas zajęć oraz na innych aspektach takich jak taksonomia Blooma, ocenianie lub różne rodzaje inteligencji uczniów czy też zadania jakie najlepiej pasują do danego typu. Zadaniem końcowym było stworzenie projektu lekcji bazującej na CLIL. Bardzo cennym doświadczeniem było omawianie z innymi uczestnikami różnych form, pomysłów na przedstawienie i prowadzenie lekcji, którą tworzyliśmy. Pozwoliło mi to spojrzeć na stosowane przeze mnie formy pracy z innej perspektywy i ewentualną modyfikację, w zależności od potrzeb, na czym na pewno skorzystają uczniowie na prowadzonych przeze mnie zajęciach.

Druga część kursu na początku przypomniała zasady CLIL, ale dotyczyła głównie technologii komputerowej i użycia jej podczas tworzenia lekcji wykorzystującej CLIL. Poznaliśmy wiele aplikacji i narzędzi ułatwiających nauczycielom przygotowywanie interaktywnych ćwiczeń, lekcji lub większych projektów. Finalnym zadaniem grupy było stworzenie i prezentacja lekcji z użyciem poznanych aplikacji w serwisie, na którym pracowaliśmy. Strony internetowe i aplikacje poznane na tym kursie mogą być wykorzystane nie tylko podczas lekcji CLIL, ale w zasadzie na każdym dowolnym przedmiocie. Jestem pewny, że moje lekcje w szkole zostaną wzbogacone o interaktywne ćwiczenia, których nauczyłem się tworzyć podczas tego kursu. Poza tym pozwolą mi one też stworzyć dodatkowe moduły do różnych tematów, aby ułatwić uczniom naukę w zakresie dwujęzyczności.

Uczestnictwo w kursie pozwoliło mi podnieść kompetencje wzbogacając mój warsztat narzędzi, metod i form pracy jakie mogę stosować podczas nauczania dwujęzycznego. Przyniesie to korzyści również moim uczniom, gdyż wpłynie na rozszerzenie i zróżnicowanie stosowanych przeze mnie metod i zwiększenie atrakcyjności lekcji. W dodatku wykorzystam poznane narzędzia do tworzenia pojedynczych lekcji, jak również do dłuższych projektów klasowych.

Kurs ten na pewno przyniesie też korzyści mojej szkole biorąc pod uwagę powyższe argumenty, ale też fakt, że pozwolił on na podniesienie kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji językowych i interpersonalnych. Ponadto, pomoże on we wdrożeniu poznanych dobrych praktyk oraz innowacji, co przełoży się na zwiększenie atrakcyjności szkoły 

w oczach potencjalnych uczniów.

 

Michał Sośnicki - nauczyciel języka angielskiego i geografii