11 października 2024 r. w auli III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Suwałkach odbyły się miejskie Obchody Dnia Edukacji Narodowej. Nagrody uznaniowe za wytrwałą pracę otrzymało 48 nauczycieli i dyrektorów.
20 września 2024 r. w III LO w Suwałkach odbyła się regionalna konferencja warsztatowa dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa podlaskiego i województw ościennych. W trakcie regionalnej konferencji uczestnicy wydarzenia mieli okazję zapoznać się z unijnym programem eTwinning. Ambasador eTwinning w III LO w Suwałkach: Marcin Hościłowicz
26 września 2024 r. w naszej szkole odbyło się wyjątkowe wydarzenie z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych. Uczniowie przygotowali prezentacje strojów związanych z wybranym krajem, podkreślając tym samym różnorodność i bogactwo kulturowe Europy. Tematem przewodnim tego roku były stroje polskie oraz greckie.
W dniu 16 września 2024r. obchodzimy Dzień Patrona III LO - prof. Alfreda Lityńskiego.
#ErasmusDays w Trzecim: 14 - 18 październik 2024 r.
Zapraszamy wszystkich uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w tegorocznej edycji konkursu „BizneSÓWKI”, organizowanego przez Park Naukowo-Technologiczny w Suwałkach oraz Prezydenta Miasta Suwałk. Celem konkursu jest aktywizacja i rozwój suwalskiej przedsiębiorczości wśród młodzieży. Zachęcamy uczniów szkół ponadpodstawowych z Suwałk do uruchamiania i rozwijania własnych firm.
INFORMATOR: POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

 

Projekt "CLICK AND CLIL"

Sprawozdanie z wyjazdu na Maltę

W dniach 27.01.2020 - 07.02.2020 odbyłam składające się z 2 części szkolenie  "CLIL Methodology and ICT Tools for Teachers working with CLIL" na Malcie w miejscowości St. Julian's w szkole ETI. W czasie 2 tygodni miałam zajęcia stanowiące połączenie 2 kursów jednotygodniowych. Pierwszy to metodyka praktyczna dla nauczycieli pracujących z CLIL (metoda zintegrowanej nauki języka). Kurs, dzięki któremu zostałam zapoznana z zasadami obowiązującymi w trakcie pracy przy użyciu metody zintegrowanej nauki języka. Dowiedziałam się, że w większości szkół nauczyciele mają tendencję do tego, aby wyłożyć daną wiedzą, następnie sprawdzić, czy uczniowie ją zapamiętali, a wreszcie zastosować zagadnienie w praktyce. Zapominamy, że aby osiągnąć sukces należy jeszcze wszystko przeanalizować, dokonać ewaluacji i dopiero potem pozwolić tworzyć coś nowego. W czasie kursu analizowaliśmy techniki nauczania CLIL, w tym praktyczne sposoby włączania CLIL w nauczanie. Zapoznałam się z zasadą 5 Cs, zasadami i sposobami udzielania uczniom wskazówek, multimodalnością, oceną i pomocami dydaktycznymi w CLIL. Drugą część kursu stanowiło wykorzystanie technologii informacyjnej przez nauczycieli pracujących z CLIL. Tym razem mogłam się przyjrzeć praktycznym sposobom włączenia technologii w nauczanie. Zapoznałam się z różnymi narzędziami ICT, które z całą pewnością wykorzystam w celu ułatwienia pracy i wsparcia nauczania poprzez CLIL.

W pierwszym tygodniu w moim szkoleniu uczestniczyły 4 osoby: 3 Polki i jeden Francuz, natomiast w drugim tygodniu było już 8 osób: 3 Polki, jeden Francuz i 4 osoby z Holandii (przy czym jedna z osób pochodziła z Niemiec, druga zaś z Wielkiej Brytanii). Szkolenie niezwykle inspirujące do działania i mobilizujące do tego, aby krytycznie przyjrzeć się swojemu podejściu do nauczania. Zarówno część metodyczna, jak i ta z wykorzystaniem nowoczesnych technik informacyjnych dają nowe spojrzenie na nauczanie i uczenie się. Poza tym codzienne relacje z nauczycielami z różnych stron Europy pozwalają na wymianę doświadczeń i zdobycie wiedzy na temat pracy w szkole w innych krajach. 

Jestem przekonana, że wyżej opisane doświadczenie powinno znaleźć się w "pakiecie" obowiązkowych działań każdego nauczyciela, zwłaszcza nauczyciela języków obcych. Jeśli chodzi o mój pobyt i dotarcie do celu podróży, to na Maltę poleciałam z Warszawy liniami lotniczymi WizzAir o 6.00 rano 25.01.2020, natomiast wróciłam z Malty 08.02.2020 o godz. 13.00. Byłam zakwaterowana w pokoju przynależnym do szkoły i mieszczącym się na jej terenie (ESE/ETI Inhouse Residence). Jest to niezwykle wygodna opcja: nie tylko blisko na zajęcia, ale również ciekawie usytuowane miejsce. 

 

Jolanta Rogucka - nauczyciel języka angielskiego i rosyjskiego