Oficjalne wyniki głosowania internautów na etiudy filmowe, nakręcone przez uczniów III LO w Konkursie Filmowym _3_3_3_ zorganizowanym z okazji Roku Andrzeja Wajdy. facebook.com/3losuwalki/ Serdeczne gratulacje!
Nasza szkoła bierze udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus + KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele będą brać udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt realizowany będzie przez najbliższe 2 lata we współpracy ze szkołami z Serbii,Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Produktem końcowym będzie gra komputerowa z wykorzystaniem zadań z fizyki, chemii, biologii, matematyki i geografii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Miło jest nam poinformować,że Nasza Szkoła otrzymała Europejski Puchar Europy czyli - europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych przyznawany przez Komisarz Unii Europejeskiej d.s. innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i sportu oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
Pix Programming Challenge 2020 Etap 3 (FINAŁY). Miło jest nam poinformować, że w trzeciej edycji Międzynarodowego Konkursu Pix Programming Challenge 2020 w kategorii MASTER w FINALE, który odbył się 12 grudnia 2020 wzięli udział i zostali finalistami: Kacper Bagiński IIAGim i Paweł Bogdanowicz IIAGim. W Finale konkursu każdy z 30 uczestników z całej Polski musiał w ciągu 5 godzin wykonać 20 zadań z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
Z radością informujemy, że do Etapu 2 (etap wojewódzki) konkursu CyberSkiller Challenge Poland ( Ogólnopolski konkurs wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa) awansowało trzech uczestników z najlepszym wynikiem w szkole w Etapie 1, tj.: Adrian Michniuk, Adrian Malinowski oraz Szymon Cimochowski. Wszyscy uczniowie są z klasy 1A. Tym samym została wyłoniona 3-osobowa reprezentacja szkoły biorąca udział w konkursie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Tematem Drugiego Etapu konkursu będzie System Linux oraz jego bezpieczeństwo. Opiekun młodzieży: Joanna Domuracka
Zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w Konkursie Fotograficznym "Suwalszczyzna okiem obiektywu" w następujących kategoriach: Krajobraz - "Szlak czerwony im. Alfreda Lityńskiego w Wigierskim Parku Narodowym" oraz Fauna i Flora - "Szlak czerwony im. Alfreda Lityńskiego w Wigierskim Parku Narodowym". Prace można przesłać na 3lostrona@gmail.com. Regulamin Konkursu.
Nasza nowa przestrzeń do kreowania pomysłów, rozwijania zainteresowań uczniów. Opiekun pracowni: Małgorzata Tomczak

Zespół Szkół nr 1 w Suwałkach (1991- 2011)

Warunki lokalowe nie były jedynym problemem młodej placówki i młodego zespołu nauczycielskiego. W pierwszym roku funkcjonowania szkoły (1991/1992) przyjęto do liceum 127 uczniów, a naukę w studium rozpoczęło 24 słuchaczy. Utworzono wówczas 5 klas:

  • 1A – 28 uczniów, wychowawczyni: Weronika Merecka;
  • 1B – 23 uczniów, wychowawca: Stanisław Grodzki;
  • 1C – 26 uczniów, wychowawczyni: Elżbieta Łuczaj;
  • 1D – 25 uczniów, wychowawczyni: Ewa Piech;
  • 1E – 25 uczniów, wychowawczyni: Barbara Okrój;

Opiekunem I rocznika słuchaczy była Joanna Skotak (Domuracka). Tylko klasa „A” miała określony profil - informatyczny. Pozostałe klasy były „ogólne”, a decyzja o sprofilowaniu innych klas miała zostać podjęta w drugim roku nauki.

Wyniki edukacyjne po pierwszym roku nauki nie były optymistyczne – 36 uczniów miało co najmniej 1 ocenę niedostateczną, dwóch uczniów kwalifikowało się do powtarzania klasy pierwszej. Weronika Merecka, polonistka, komentowała: „Na początku września 1991 otrzymaliśmy młodzież ogólnie słabą. Byli to przeważnie uczniowie, którzy po egzaminach wstępnych nie dostali się do I i II LO w Suwałkach. Jednak w czasie roku szkolnego praca przebiegała bez większych zakłóceń. (…) Trudno wymagać poziomu, ale nauczyciele starają się jak mogą”. Problemy z częścią uczniów z tzw. pierwszego naboru ciągnęły się przez cztery lata. Nie wszyscy dotrwali do matury w naszej szkole (w klasie czwartej w roku szkolnym 1994/1995 było 96 uczniów, a rozpoczynało naukę 127). Oczywiście wśród uczniów z tego dość trudnego rocznika wielu zasługiwało w pełni na miano wzorowego ucznia. To z nimi pracowaliśmy na dobry wizerunek szkoły i tworzyliśmy naszą tradycję: wydaliśmy pierwszy numer gazety szkolnej Comme il faut, zorganizowaliśmy pierwsze otrzęsiny, zapoczątkowaliśmy tradycję Wigilii klasowych, czy bawiliśmy się z okazji Święta Wiosny.

Dopiero w roku szkolnym 1992/93 nabór do klas pierwszych odbył się na podstawie egzaminów wstępnych do III LO. Przyjęliśmy wówczas uczniów tylko do trzech klas:

  • 1A,1B – informatyczne,
  • 1C – biologiczno-chemiczna.

Na egzaminach wstępnych uważnie sprawdzaliśmy wiedzę i możliwości intelektualne uczniów, z którymi mieliśmy pracować. Postawiliśmy na solidną pracę z uczniem i czytelny profil edukacyjny szkoły. Pomogło nam w tym współistnienie w zespole, obok Liceum, Policealnego Studium Zawodowego , kształcącego młodzież policealną w zawodzie technik informatyk. Atutem szkoły, zwłaszcza w tamtym okresie, było posiadanie pracowni komputerowych i prowadzenie naboru pod kątem nauk ścisłych. Mierzyliśmy wysoko - podjęliśmy współpracę z kadrą naukową Uniwersytetu Warszawskiego, profesorami Wojciechem Guzickim (matematyk), Jackiem Zabłockim (psycholog, pedagog), Andrzejem Wierzbowskim (fizyk), Teresą Kostkiewiczową (historyk literatury). W październiku 1992 r. nawiązaliśmy współpracę ze szkołami zrzeszonymi w Towarzystwie Szkół Twórczych (TST). Status obserwatora TST uprawniał nas do „podglądania” i czerpania wzorców ze szkół, które pracują z uczniami zdolnymi dbając o ich wszechstronny rozwój.

Swoje kompetencje w pracy z uczniem zdolnym mogliśmy zweryfikować organizując zajęcia Bogumiłowi Kamińskiemu, uczniowi kl. 1A z naboru 1992/93, który wykazywał duże zdolności w dziedzinie przedmiotów ścisłych. Od drugiego semestru roku szkolnego 1992/93 Rada Pedagogiczna podjęła uchwałę w sprawie opracowania programu indywidualnego nauczania dla Bogumiła w zakresie przedmiotów ścisłych. Te działania przyniosły wymierne efekty, w roku szkolnym 1995/96 Bogumił został laureatem etapu centralnego Olimpiady Matematycznej (opiekunowie: Waldemar Jabłoński, Elżbieta Łuczaj), finalistą zawodów centralnych Olimpiady Geograficznej i Nautologicznej (op. Alicja Węsierska), zakwalifikował się do zawodów okręgowych Olimpiady Informatycznej oraz zwyciężył w konkursie matematycznym „Kangur” w kategorii uczniów klas maturalnych.

Dyrektor Waldemar Jabłoński uzyskał w Kuratorium Oświaty w Suwałkach zgodę na przeprowadzenie w roku szkolnym 1993/94 wcześniejszych egzaminów wstępnych do klas informatycznych. Odbyły się one 03.06.1993r. Zgłosiło się 149 uczniów, spośród których wyłoniliśmy 49. Była to młodzież bardzo zdolna i ambitna, która stanowiła aż 51% naszego naboru na rok szkolny 1993/1994.

Ten okres można podsumować wypowiedzią wizytatora kuratorium z 13.12.1993: „Szkoła składa się z liceum ogólnokształcącego (270 uczniów w 12 oddziałach) oraz studium informatycznego (40 słuchaczy w 2 oddziałach). (…) Nabór do obecnych klas trzecich odbywał się w warunkach niecodziennych, był przypadkowy, stąd niższy poziom tych klas. Poziom obecnych drugich klas jest lepszy, a klas pierwszych – rokujący nadzieję”. Uznał „etap organizacyjny szkoły za zamknięty” i zalecał „zajęcie się dalszym doskonaleniem pracy szkoły”.

Historia szkoły

Tytuł "Szkoła z klasą"

szkoła otrzymała w 2004r. 
(certyfikat nr 845/2/2004).
Udział w ogólnopolskiej akcji zainicjowała ówczesna dyrektor,
pani Ewa Bogucka-Fimowicz.