Miło jest nam poinformować, że uczeń klasy IIA Szymon Gromczyński otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczysta Gala wręczenia stypendium odbyła się 18.11.2022 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Projekt „Lektorium Sejneńskie” kierowany jest do młodych ludzi z okolic Sejn w wieku licealnym. Uczestnicy poznają najważniejsze miejsca dziedzictwa kulturowego czterech miast polski Wrocławia, Gdańska, Warszawy i Lublina. Poznają muzea z bogactwem ich zasobów, zwiedzają nowoczesne, multimedialne wystawy, zabytki architektury z ich historią, odwiedzają teatry i sale koncertowe. Wszystko po to, żeby poszerzać wiedzę, doświadczać artystycznych doznań, rozwijać swą wrażliwość, by wyrastać na aktywnych odbiorców kultury i sztuki. W dniach 1 - 3 października 2022 r. odbył się pierwszy wyjazd naszego Lektorium Sejneńskiego. Grupa młodzieży z liceów w Sejnach, Suwałkach i Augustowa w towarzystwie tutorów i opiekunów z Sejn i Krasnogrudy wyruszyła w podróż do Trójmiasta.
Od 1 października do 9 grudnia 2022 r. można przesyłać zgłoszenia do wzięcia udziału w VI edycji konkursu "BizneSÓWKI - zaPARKuj swój Biznes", którego organizatorem jest Park Naukowo-Technologiczny w Suwałkach oraz Prezydent Miasta Suwałk. Celem Konkursu jest aktywizacja i pobudzanie rozwoju suwalskiej przedsiębiorczości wśród uczniów szkół ponadpodstawowych mających siedziby na terenie Miasta Suwałki chcących uruchomić i rozwijać własne firmy w Suwałkach. Zainteresowani konkursem uczniowie mogą zgłaszać się w szkole do Pani Joanny Domurackiej i Pani Krystyny Słowickiej.
W dniu 16 września 2022 r. obchodzimy Dzień Patrona III LO. - prof. Alfreda Lityńskiego - wybitnego polskiego uczonego, hydrobiologa i nauczyciela.
Zrób własny projekt społeczny i zdobądź międzynarodowy certyfikat. www.zwolnienizteorii.pl
Kolejny nasz projekt został doceniony. "Legend has it" realizowany przez klasę 3A zdobył Krajową Odznakę Jakości w programie eTwinning. Jego koordynatorem był pan Michał Sośnicki. Serdecznie gratulujemy!
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w międzynarodowym projekcie "FROM GAME TO STEM" w ramach programu Erasmus+ KA2. Projekt realizuje pogłębienie wiedzy z przedmiotów ścisłych i podniesienie umiejętności językowych. W trakcie projektu nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w przedsięwzięciach z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka, fizyka, geografia, informatyka. Projekt realizowany jest we współpracy ze szkołami z Serbii, Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Koordynator projektu: Marcin Hościłowicz
„Lekcja o Funduszach Europejskich” w naszej szkole! Nasza szkoła przystąpiła do projektu „Lekcja o Funduszach Europejskich VII”, której organizatorem jest Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Tegoroczna edycja projektu poświęcona jest zagadnieniom rozwoju lokalnego. Uczniowie poprzez grę planszową i materiały edukacyjne zrozumieją czym jest zaangażowanie mieszkańców w rozwój miejscowości i skąd brać środki na finansowanie pomysłów, które zmieniają lokalną przestrzeń.

 

 

Język programowania Python jest szeroko stosowanym, interpretowanym, obiektowym i wysokopoziomowym językiem programowania z dynamiczną semantyką, używanym do programowania ogólnego. Został on stworzony przez Guido van Rossuma i wydany po raz pierwszy 20 lutego 1991 roku.

Jedną z niesamowitych cech Pythona jest fakt, że jest to praca jednej osoby. Zazwyczaj nowe języki programowania są opracowywane i publikowane przez duże firmy zatrudniające wielu profesjonalistów, a ze względu na zasady dotyczące praw autorskich, bardzo trudno jest wskazać jakąkolwiek osobę zaangażowaną w projekt. Python jest wyjątkiem.

W 1999 roku Guido van Rossum określił swoje cele dla Pythona:

- łatwy i intuicyjny język, tak samo potężny jak język głównych konkurentów;

- otwarte źródło, dzięki czemu każdy może przyczynić się do jego rozwoju;

- kod, który jest tak samo zrozumiały jak zwykły angielski;

- nadaje się do codziennych zadań, zapewnia krótki czas realizacji.

 

O programie kursu

Kurs PCAP: Programowanie w języku Python obejmuje wszystkie podstawy programowania w języku Python, a także ogólne pojęcia i techniki programowania komputerowego.

Kurs zapoznaje również z podejściem obiektowym. W swojej strukturze podzielony jest na sześć modułów.

Każdy uczeń ma dostęp do praktycznych materiałów, do ćwiczeń, laboratoriów, quizów i ocen, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać umiejętności i wiedzę zdobytą podczas kursu oraz interakcję z niektórymi rzeczywistymi zadaniami i sytuacjami programistycznymi.

Uczniowie, którzy ukończą kurs, będą mogli wykonać zadania kodowania związane z podstawami programowania w języku Python oraz zrozumieć podstawowe pojęcia i techniki stosowane w programowaniu obiektowym.

Ponadto będą gotowi podjąć próbę uzyskania następujących kwalifikacji:

PCEP - Certified Entry-Level Python Programmer oraz PCAP - Python Certified Associate Programmer z OpenEDG Python Institute.

 


 

Program kursu

Moduł 1 - Wprowadzenie do języka Python i programowania komputerów

Istnieje więcej niż jeden Python

Moduł 2 - Typy danych, zmienne, podstawowe operacje wejścia-wyjścia, podstawowe operatory

Pierwszy program

Literały w języku Python

Operatory - narzędzia do manipulacji danymi

Zmienne

Moduł 3 - Wartości boolowskie, wykonanie warunkowe, pętle, listy i przetwarzanie list, operacje logiczne i bitowe

Podejmowanie decyzji w Pythonie

Pętle Pythona

Operacje logiczne i bitowe w języku Python

Listy - zbiory danych

Sortowanie prostych list - algorytm sortowania bąbelkowego

Listy w zaawansowanych aplikacjach

Moduł 4 - Funkcje, krotki, słowniki i przetwarzanie danych

Pisanie funkcji w Pythonie

Jak funkcje komunikują się z otoczeniem?

Zwracanie wyniku z funkcji

Zakresy w Pythonie

Moduł 5 - Moduły, pakiety, metody ciągów i list oraz wyjątki

Korzystanie z modułów

Kilka przydatnych modułów

Błędy 

Anatomia wyjątku

Niektóre z najbardziej przydatnych wyjątków

Znaki i ciągi

Charakter ciągów Pythona

Metody ciągów

Moduł 6 - Podejście obiektowe: klasy, metody, obiekty i standardowe cechy celu; Obsługa wyjątków i praca z plikami

Podstawowe pojęcia programowania obiektowego

Podejście proceduralne a obiektowe

Metody

Dziedziczenie - jedna z podstaw programowania obiektowego

Generatory i zamknięcia

Przetwarzanie plików

Praca z plikami

 

Instruktor: Joanna Domuracka