WSPARCIE PEDAGOGA W CZASIE EPIDEMII KORONAWIRUSA
Pani Katarzyna Karaszewska
Pokój 408 na IV piętrze budynku szkoły.
tel: 798 732 531, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny pracy pedagoga podczas nauki zdalnej:
wtorek: 12.00 - 15.30
środa: 8.00 - 11.00
czwartek: 13.30 - 15.30
piątek: 11.30 - 13.30
Zajęcia rewalidacyjne:
piątek: 13.30 - 15.30
Pokój 408 na IV piętrze budynku szkoły.
"Narkotyki i dopalacze - co warto wiedzieć i gdzie szukać pomocy" oraz "Depresja młodzieńcza"
Depresja młodzieńcza. Depresja: rozumiesz - pomagasz.
Szkoła i rodzice wobec zagrożeń substancjami psychoaktywnymi.
Smak życia - czyli debata o "dopalaczach".
Zatrucie narkotykami - pierwsza pomoc.
Narkotyki i dopalacze - gdzie szukać pomocy w Suwałkach.
Pani Małgorzata Ewa Tomczak
Pokój 408 na IV piętrze budynku szkoły.
"Wychowanie nie tworzy człowieka, ale pozwala mu tworzyć samego siebie [...]"
"Wychowanie, [...] otwiera się ku przyszłości, a każdy ludzki los,
jaki w optymalny sposób przygotowaliśmy do spełnienia,staje się następnie "butelką rzuconą w morze."
Maurisse Debesse
Czym zajmuje się pedagog szkolny?
Organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji o prawach dziecka.
Zadania pedagoga obejmują:
- pomoc wychowawcom klas w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych poprzez obserwację zachowania pojedyńczych uczniów i klasy, rozmowy indywidualne i uczestnictwo w godzinach wychowawczych oraz innych spotkaniach z klasą, analizowanie wyników nauczania i ocen zachowania, rozmowy z rodzicami, wywiady środowiskowe, udział w wywiadówkach i radach pedagogicznych, porady wychowawcze, prowadzenie lub organizowanie prelekcji i dyskusji na tematy ważne i interesujące młodzież;
- określenie form i sposobów udzielania pomocy uczniom, w tym uczniom poprzez wydawanie opinii i zaleceń dotyczących stymulowania rozwoju lub pokonywania przez uczniów trudności rozwojowych, wyrównywania braków i luk w nauce;
- występowanie do dyrektora szkoły po uzgodnieniu z dziećmi, rodzicami, wychowawcą klasy, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, o zorganizowanie zajęć korekcyjno-wyrównawczych, reedukacyjnych lub socjoterapeutycznych dla dzieci wymagających takiej pomocy;
- współorganizowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli nauczania specjalnego dla uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych,w tym: klas specjalnych, form integracyjnych, nauczania indywidualnego;
- udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki poprzez konsultacje dla uczniów , rodziców i nauczycieli;
- koordynację działań podejmowanych na terenie szkoły z zakresu orientacji zawodowej, tj. organizowanie w odpowiednim czasie informacji (spotkania, prelekcje, wycieczki) ułatwiającej młodzieży wybór dalszego kierunku kształcenia i zawodu;
- działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej poprzez informowanie rodziców i uczniów o możliwościach i procedurze uzyskania zasiłków, stypendiów i innych form pomocy materialnej oraz współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozaszkolnymi udzielającymi wsparcia materialnego;
- współpracę z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi specjalistycznymi w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach;
- współdziałanie z organami szkoły, policją, sądami w przypadkach wykroczeń uczniów ( naruszenie regulaminu szkoły lub prawa);
- prowadzenie dokumentacji, tj. dziennika pedagoga oraz teczek indywidualnych młodzieży zawierających dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających;
- doskonalenia swoich kwalifikacji poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia i samokształcenia.
Pedagog może:
- prowadzić zajęcia specjalistyczne o charakterze terapeutycznym o ile posiada przygotowanie specjalistyczne np. z terapiii pedagogicznej, logopedii, socjoterapii;
- prowadzić przedmiot przygotowanie do życia w rodzinie.
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
1. Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
2. Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
3. Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
4. Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
5. Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
6. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź do pedagoga także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.